İlk ve Acil Yardım Program Çıktıları
- Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerine sahip, kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli olarak yenileyen, çevreye duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlığın ve ülkenin yararına kullanabilen yaratıcı bireyler yetiştirme
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle donanmış, ülke çapındaki sorunlara duyarlı, kamu yararını gözeten, eğitim-öğretim, araştırma ve girişimcilik alanlarında etkin bir rol üstlenen, yaşadığı kentin kalkınmasına ve gelişmesine destek olacak hizmetler sunma
- Evrensel düzeyde bilime ve sanata katkı sağlayan, etik değerlere saygı gösteren, yenilikçi bir üniversite olma hedefiyle bilgi ve teknoloji üreten, üniversite-toplum-sanayi işbirliğini esas alarak nitelikli eğitim kalitesi ile araştırma ve proje faaliyetleri yürüten disiplinler arası araştırmalar gerçekleştirme
- Teknik konulardaki eğitimin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, değişime ve gelişime açık, mesleki sorunlara pratik çözümler üretme düzeyi yüksek elemanlar yetiştirme
- Toplumsal sorunlara duyarlı, doğaya saygılı, değişime ve gelişime açık bireyler yetiştirme ve ulusal kalkınmaya katkı sağlayacak nitelikte, ihtiyaç duyulan kalifiye ara elamanlar olarak iş gücü potansiyeli oluşturma
- Hastane öncesi acil bakım ve kurtarma amacına yönelik olarak insan vücudunun işleyişi, anatomisi ve hastalıklarına ilişkin temel ve klinik tıp bilgisine sahip olabilme
- İlk ve acil yardım alanına özgü temel ve klinik bilgi birikimi ve becerilerini güncel bilgi ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde sorumluluk alarak bağımsız bir şekilde kullanabilme
- İlk ve acil yardım alanına ilişkin verileri güncel teknolojilerin ışığında elde etme, yorumlama ve saklama, gerekli ilk ve acil yardım girişimlerini planlanma ve uygulama, her bir girişimin uygulanması sırasında mesleki etik değerleri gözetebilme ve hasta bakımını yeterli düzeyde gerçekleştirebilme amacıyla kendi beden sağlığını koruyabilme ve fiziksel uygunluk düzeyini geliştirebilme
- Hastane öncesi acil bakım ve kurtarma uygulamalarında verilerin toplanması, elde edilen verilere yönelik uygun girişimlerin başlatılması amacıyla hasta ya da kazazede ile etkili iletişim kurabilmek, sağlık profesyonelleri ile hasta ya da kazazede arasında sözcülük rolünü üstlenebilmek, ekip üyeleri ve diğer sağlık disiplinleri ile işbirliği içerisinde çalışabilme.
- Acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olabilme
- Mesleği ile ilgili stres ile başa çıkabilme yolları konusunda bilgiye sahip olabilme
- Ambulansı, teknik, tıbbi araç gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır tutma
- Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilme, kişisel koruyucu önlemler alabilme ve asepsi-antisepsi kurallarına uygun olmasını sağlayabilme
- Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olabilme
- Alanına ait yasal mevzuatı ve acil sağlık sistemi içindeki görev, yetki ve sorumluluklarını bilincinde olabilme.
Optisyenlik Program Çıktıları
- Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerine sahip, kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli olarak yenileyen, çevreye duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlığın ve ülkenin yararına kullanabilen yaratıcı bireyler yetiştirme
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle donanmış, ülke çapındaki sorunlara duyarlı, kamu yararını gözeten, eğitim-öğretim, araştırma ve girişimcilik alanlarında etkin bir rol üstlenen, yaşadığı kentin kalkınmasına ve gelişmesine destek olacak hizmetler sunma
- Evrensel düzeyde bilime ve sanata katkı sağlayan, etik değerlere saygı gösteren, yenilikçi bir üniversite olma hedefiyle bilgi ve teknoloji üreten, üniversite-toplum-sanayi işbirliğini esas alarak nitelikli eğitim kalitesi ile araştırma ve proje faaliyetleri yürüten disiplinler arası araştırmalar gerçekleştirme
- Teknik konulardaki eğitimin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip, değişime ve gelişime açık, mesleki sorunlara pratik çözümler üretme düzeyi yüksek elemanlar yetiştirme
- Toplumsal sorunlara duyarlı, doğaya saygılı, değişime ve gelişime açık bireyler yetiştirme ve ulusal kalkınmaya katkı sağlayacak nitelikte, ihtiyaç duyulan kalifiye ara elamanlar olarak iş gücü potansiyeli oluşturma
- Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahip olma. Optisyenlik terminolojisi bilgi ve donanımına sahip olma.
- Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, mesleki görev, yetki ve sorumlulukların bilincinde olma ve mesleği bu doğrultuda icra etme. Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme.
- Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahip olma. Özel gözlüklerin yapımı ve kullanımı hakkında bilgilendirme yapabilme.
- Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
- Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı ve Genel Halk Sağlığı alanlarında temel bilgilere sahip olma.
- Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olma. Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanabilme.
- Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve meslektaşlarıyla fikir alış verişinde bulunabilme.
- Temel bilimlere (fizik, kimya, matematik) ait konular hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- Dil ve tarih bilinci ve duyarlılığı gelişmiş biri olarak Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme ve temel düzeyde tarih, dil ve yabancı dil bilgisine sahip olma
- Müşteri ile ilgili sorunları çözebilme ve mesleki bilgilendirme yapabilme